სათემო ორგანიზაცია15 სოფლის სახელით ადგილობრივი ხელისუფლებისგან ითხოვს მუნიციპალურ იაფ ტრანსპორტს. ორგანიზაციის წევრ რამზან გორგიშვილის გათვლით, ამ სერვისის დანერგვისთვის 60 ათასი ლარია საჭირო და ამ რაოდენობის თანხის გამოყოფა ადგილობრივ ბიუჯეტს არ უნდა გაუჭირდეს.
პანკისის სათემო ორგანიზაციის წევრებმა საკრებულოს თავმჯდომარეს და წევრებს მოუწოდეს, შეკვეცონ საკუთარი ავტომობილებისთვის საწვავის ხარჯები და აიპების ათობით თანამშრომლისთვის გადახდილი ხელფასები და საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ასამუშავებლად თანხები გამოთავისუფლდება.
„მე პირადად არ მგონია, რომ 60 ათასი ლარის მოძიება დიდი პრობლემა იყოს. ელემენტარულად, მათ შეუძლიათ უარი თქვან იმ დამატებით სიკეთეებზე, რასაც ბიუჯეტიდან იღებენ. ასევე, რაღაც აიპები რომ აქვთ დაფუძნებული და იქიდან მუქთად გასცემენ ხელფასებს პენსიასავით, შეუძლიათ ქამრები ამ ნაწილშიც შემოიჭირონ და შემდეგ ეს თანხები მიმართონ საზოგადოებისთვის. ეს იქნება მათგან კარგი საქმე და სარგებელი ხალხისთვის“, - ეუბნება რადიო თავისუფლებას რამზან გორგიშვილი და მიზეზს განმარტავს, თუ რატომ მივიდნენ ისინი საკრებულოს სხდომაზე.
პანკისის სათემო ორგანიზაციის წევრის ინფორმაციით, რამდენიმე დღის წინ მათ ინიციატივაზე პანკისში დაინიშნოს საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, მერიისგან პასუხად მიიღეს უარი განმარტებით, რომ პანდემიის პოსტკრიზისული სიტუაციის ფონზე ახმეტის ბიუჯეტი შემცირდა.
რამზან გორგიშვილს არასწორად მიაჩნია მერიის შეთავაზება, რომ პროექტის განსახორციელებლად ფინანსები დონორებისგან თავად სათემო ორგანიზაციამ მოიპოვოს:
„მერიამ მოგვწერა, პოსტპანდემიის პირობებში ბიუჯეტი შეგვიმცირდა და ჩვენ ვერ ვახერხებთ დაფინანსებასო. ეს არასერიოზული პასუხია, რადგან დღეს საკრებულოშიც თქვეს, რომ მსგავსი ინიციატივები პანდემიამდე პერიოდშიც ყოფილა და მაშინაც არ დააკმაყოფილეს მოსახლეობის მოთხოვნა. მერიამ სათემო ორგანიზაციას შემოგვთავაზა, რომ თვითონვე მოვიძიოთ დონორები... რა თქმა უნდა, შესაძლებელია, რომ რომელიმე ორგანიზაციამ სცადოს, დონორი მოიძიოს და სატრანსპორტო საშუალება შეიძინოს, მაგრამ მერიის მხრიდან ეს ძალიან არასწორი მიდგომაა“.
ახმეტის მერმა, იოსებ ქარუმაშვილმა, რადიო თავისუფლების სატელეფონო ზარებს არ უპასუხა, მერის მოადგილე ვანო ნასყიდაშვილმა კი გვითხრა, რომ პანკისის ხეობის სოფლებს საზოგადოებრივი ტრანსპორტი არ სჭირდებათ, რადგან, მისი ინფორმაციით, კერძო მიკროავტობუსების განრიგი ისეა განაწილებული, რომ გადაადგილების პრობლემა არ არსებობს:
„პანკისში რომ მოძრაობს ტრანსპორტი, ნეტა ისე მოძრაობდეს სხვა სოფლებში. არ შეიძლება ასე მთლიანად უფასო მომსახურებაზე გადაიყვანო ეს სფერო. მე ვერ გამიგია, საერთოდ, რას ნიშნავს იაფი ტრანსპორტი. გამაგებინეთ... ამ საქმის გაკეთება ფინანსებზეა დამოკიდებული და ქვეყანაში არსებული მდგომარეობა... არ იცით, რა ხდება? მერმა თუ მათ უარი უთხრა, ესე იგი სამართლებრივად უთხრა... ეს საკითხი ამ ეტაპზე არ განიხილება. პეტიცია არ ნიშნავს იმას, რომ უნდა დააკმაყოფილო მაინცდამაინც“.
მიუხედავად იმისა, რომ მერია ამ ეტაპზე პანკისში საზოგადოებრივი ტრანსპორტის დანიშვნას არ აპირებს, ახმეტის საკრებულოს უმრავლესობა პანკისის სათემო ორგანიზაციის წევრებს დაჰპირდა, რომ მომდევნო სხდომაზე საკრებულოში დროებითი სამუშაო ჯგუფი შეიქმნება, რომელიც პანკისისთვის მუნიციპალური ტრანსპორტის დანიშნვის საკითხზე იმუშავებს.
პანკისის სათემო როგანიზაციის წევრების თქმით, მართალია, ხეობაში მგზავრთა გადაყვანა კერძო ე.წ. „მარშრუტკებით“ ხდება, მაგრამ განრიგი მოუხერხებელი და ცვალებადია. მათივე ინფრმაციით, თუკი მგზავრთა საკმარისი რაოდენობა არ მოგროვდა, არის შემთხვევები, როცა კონკრეტული მარშრუტი საერთოდ უქმდება.
სათემო ორგანიზაციაში იმასაც ამბობენ, რომ დუისისგან მოშორებით მდებარე სოფლების მოსახლეობას განსაკუთრებით უჭირს ადგილობრივი სერვისებით სარგებლობა - შეზღუდული აქვთ ან საერთოდ არ მიუწვდებათ ხელი სამედიცინო სერვისებზე, საყოფაცხოვრებო მომსახურებასა და პროფესიულ განათლებაზე.