პლატფორმა „სალამის“ თანადამფუძნებელი ქამრან მამედლი მიიჩნევს, რომ მარნეულელებს შორის, ეთნიკური თუ რელიგიური კუთვნილების მიუხედავად, დიალოგი უნდა დაიწყოს პოზიციების შეჯერებისა და ერთმანეთის უკეთ გაგებისათვის.
ნ. ნარიმანოვის, ძეგლის ნაცვლად დაიდგას ჩვენი ეროვნული გმირის, აზერბაიჯანელი თანამემამულის, ხუდიასა, და ქართლ-კახეთის მეფის, ერეკლე მეორის, ძეგლი.ეპისკოფოსი გიორგი
„მთავარია არა ძეგლები, არამედ ერთმანეთის მიმართ დამოკიდებულების შეცვლა, ერთმანეთის გაგება“, უთხრა რადიო თავისუფლებას ქამრან მამედლიმ, მარნეულისა და ჰუჯაბის ეპისკოპოსის, გიორგის, ინიციატივის კომენტირებისას.
3 ივნისს მეუფე გიორგიმ (ჯამდელიანი) მიმართა მარნეულის მუნიციპალიტეტის მოსახლეობას მოწოდებით, ქალაქ მარნეულში დადგმული ნარიმან ნარიმანოვის ძეგლი ჩაანაცვლონ ხუდია ბორჩალოელისა და ერეკლე მეორის ძეგლებით.
„მივმართავ მარნეულის რაიონში მცხოვრებ მოსახლეობას - როგორც ქართველებს, ისე აზერბაიჯანელ დებსა და ძმებს. გამოვდივარ ინიციატივით: საბჭოთა იდეოლოგიის, წითელი პირსისხლიანი კომისრის, ნ. ნარიმანოვის, ძეგლის ნაცვლად დაიდგას ჩვენი ეროვნული გმირის, აზერბაიჯანელი თანამემამულის, ხუდიასა, და ქართლ-კახეთის მეფის, ერეკლე მეორის, ძეგლი, როგორც ქართულ-აზერბაიჯანული ძმობის, სიმტკიცის და ერთობის სიმბოლო“, განაცხადა ეპისკოპოსმა გიორგიმ.
ალბათ, უკეთესია, ადგილობრივმა ეკლესიამ, მარნეულის სასულიერო პირებმა და ხელისუფლებამ - უპირველეს ყოვლისა კი, ხელისუფლებამ - ხელი შეუწყონ დიალოგის დაწყებას...ქამრან მამედლი
ქამრან მამედლის თქმით, როგორი კარგიც უნდა იყოს კერძო, ამ შემთხვევაში კი ეპისკოპოსის, ინიციატივა, მასზე ფოკუსირება დაჩრდილავს მთელ რიგ საკითხებზე მსჯელობის აუცილებლობას.
„ნარიმანოვის ძეგლთან დაკავშირებით „ორმხრივად“ გაკეთდა მწვავე განცხადებები, რამაც ზედაპირზე განსხვავებული ღირებულებები და ნარატივები გამოიტანა. ალბათ, უკეთესია, ადგილობრივმა ეკლესიამ, მარნეულის სასულიერო პირებმა და ხელისუფლებამ - უპირველეს ყოვლისა კი, ხელისუფლებამ - ხელი შეუწყონ დიალოგის დაწყებას. სასურველია, რომ მარნეულის მოსახლეობა, მისი წარმომადგენლები, კონფესიები და გადაწყვეტილებების მიმღებნი საჯარო თუ დახურულ შეხვედრებე, შეჯერდნენ ძირითად ღირებულებებზე. ეს გააუმჯობესებს ერთმანეთთან კომუნიკაციას“, თქვა პლატფორმა „სალამის“ თანადამფუძნებელმა.
გასული თვის მიწურულს საქართველოს აზერბაიჯანულ თემში მკვეთრად უარყოფითი რეაქციები გამოიწვია მარნეულისა და ჰუჯაბის ეპისკოპოსის, მეუფე გიორგის, ულტიმატუმმა, რომელიც მარნეულიდან ნარიმან ნარიმანოვის ძეგლის აღებას უკავშირდება. ამის გამო ძეგლს ის აზერბაიჯანელებიც კი იცავენ, რომლებიც მანამდე მას დიდად არ აფასებდნენ.
ნარიმანოვი საქართველოში დაიბადა. მისი წარსული, დიდწილად, ბოლშევიკურ საქმიანობას უკავშირდება. 1918 წელს გახდა ბაქოს რევოლუციური კომიტეტის წევრი. ბოლშევიკური ოკუპაციის დროს ის აზერბაიჯანის რევოლუციური კომიტეტის თავმჯდომარე იყო.
მეუფე გიორგის მხარი დაუჭირეს რადიკალურმა ჯგუფებმა მუქარის შემცველი განცხადებებით.
მოგვიანებით სუს-მა ეროვნული შუღლის გაღვივების ფაქტზე სისხლის სამართლის საქმე აღძრა.