Accessibility links

რადიო თავისუფლება რადიო თავისუფლება

NGO-ების განცხადებით, „აგენტების კანონში“ ვერანაირი შესწორების შეტანა ვერ შეცვლის დამანგრეველ შედეგებს


„ევროპული მარში". თბილისი, 11 მაისი, 2024.
„ევროპული მარში". თბილისი, 11 მაისი, 2024.

ქართული არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადებით, ხელისუფლებამ „აგენტების კანონი“ უპირობოდ უნდა გაიწვიოს. სამოქალაქო საზოგადოების წარმომადგენლები გამოეხმაურნენ პრემიერ-მინისტრისა და „ქართული ოცნების“ თავმჯდომარის განცხადებებს კანონპროექტში პრეზიდენტის ვეტოს ფარგლებში მოსალოდნელი შენიშვნების შესახებ.

„ჩვენ, ქართული არასამთავრობო ორგანიზაციები, კიდევ ერთხელ ვაცხადებთ, რომ ხელისუფლების მიერ მეორე მოსმენით მიღებული კანონპროექტი საკუთარი მიზნებითა და შინაარსით არის რუსული, მიმართულია ქართველი ხალხის დასავლური კურსის წინააღმდეგ და ის უპირობოდ უნდა იქნას უკან გაწვეული. ვერანაირი შესწორება ვერ შეცვლის იმ დამანგრეველ შედეგებს, რასაც ამ კანონის ამოქმედება ჩვენს საზოგადოებას მოუტანს“, - ვკითხულობთ არასამთავრობო ორგანიზაციების განცხადებაში.

განცხადების ხელმომწერები ხელისუფლებას ქართული საზოგადოების მოთხოვნის გათვალისწინებისკენ მოუწოდებენ.

„თვეზე მეტია, ქართველი ხალხი რუსული კანონით პუტინის წესების დამკვიდრებას ეწინააღმდეგება. 11 მაისის უპრეცედენტოდ მრავალრიცხოვანმა აქციამ ნათლად აჩვენა, რომ ქართველი ხალხი იაზრებს ამ კანონის მზაკვრულ მიზნებს, არ ეპუება ხელისუფლების მცდელობას, დააშინოს მოსახლეობა და ურყევად იცავს ქვეყნის დასავლურ კურსს. შეისმინეთ ერთიანი და მტკიცე ქართული საზოგადოების ხმა. ხელისუფლებამ ეს კანონი უპირობოდ უნდა გაიწვიოს! კი ევროპას! არა რუსულ კანონს!“ - წერია განცხადებაში.

განცხადებას ხელს აწერს ასზე მეტი არასამთავრობო ორგანიზაცია:

  1. ა(ა)იპ "ტოლერანტობის სამყარო"
  2. ა(ა)იპ “ადამიანის უფლებების განვითარების ფონდი”
  3. ადამიანის უფლებათა ცენტრი (HRC)
  4. ასოციაცია მერკური
  5. ახალქალაქის ბიზნეს ცენტრი
  6. განათლების და განვითარების ცენტრი თოლისკური
  7. გერგარტი
  8. გორელ ფოტოგრაფთა კლუბი
  9. გურიის სამოქალაქო ცენტრი
  10. დემოკრატიის ინსტიტუტი
  11. დემოკრატიის კვლევის ინსტიტუტი (DRI)
  12. დემოკრატიის მცველები
  13. ევროპის ფონდი
  14. ევროპულ-ქართული ინსტიტუტი
  15. ეკონომიკური პოლიტიკის კვლევის ცენტრი (EPRC)
  16. ვი2თექ ჯორჯია
  17. ზ/სვანეთის ადგილობრივი განვითარების ჯგუფი
  18. თავისუფალ ჟურნალისტთა სახლი
  19. თაობათა გაძლიერების ქსელი (GEN)
  20. თბილისი პრაიდი
  21. თბილისის ადამიანის უფლებათა სახლი
  22. ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (IDFI)
  23. ირის ჯგუფი - მრავალფეროვნების მართვა
  24. კავკასიის ეკომეწარმეთა ასოციაცია
  25. კავკასუს პრინციპიუმი
  26. კოალიცია მოძრაობა ცვლილებებისათვის
  27. კომლი
  28. ლომეკი
  29. მარგარეტ ტეტჩერის ცენტრი საქართველოში
  30. მედია აპრილი
  31. მიშგოვ ლარდა (ზემო სვანეთი)
  32. მმართველობის მონიტორინგის ცენტრი
  33. მოძრაობა “ინკლუზიური საზოგადოება - საქართველო”
  34. მრავალპარტიული დემოკრატიის ცენტრი (EECMD)
  35. მშვიდობისა და ინტეგრაციის საერთაშორისო ცენტრი
  36. მშობლები განათლებისთვის
  37. მწვანე ალტერნატივა
  38. მწვანე სექტორი
  39. მხარდაჭერის და შესაძლებლობის განვითარების ცენტრი
  40. ნეო ტვ
  41. ოჯახები დისკრიმინაციის წინააღმდეგ
  42. პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის (PHR)
  43. პარტნიორობა განათლებისა და კომუნიკაციისთვის
  44. პარტნიორობა სოციალური კეთილდღეობისათვის პსკ
  45. პლატფორმა სალამ
  46. პრევენცია პროგრესისთვის
  47. რაჭის სათემო ორგანიზაცია
  48. რეფორმებისა და კვლევის ჯგუფი (RRG)
  49. საბჭოთა წარსულის კვლევის ლაბორატორია
  50. საერთაშორისო გამჭვირვალობა საქართველო
  51. საზოგადოებრივი მოძრაობა “მწვანეები”
  52. საზოგადოებრივი ხელოვნების პლატფორმა
  53. სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება (ISFED)
  54. სამოქალაქო აქტივობისა და რეგიონული განვითარების ცენტრი
  55. სამოქალაქო თანასწორობის პლატფორმა
  56. სამოქალაქო იდეა
  57. სამოქალაქო მოძრაობა თავისუფლებისთვის
  58. სამოქალაქო საზოგადოების ინსტიტუტი
  59. სამოქალაქო საზოგადოების ფონდი
  60. სამოქალაქო ჩართულობისა და აქტივიზმის ცენტრი (CEAC)
  61. საორსა
  62. საფარი
  63. საქართველოს ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაცია
  64. საქართველოს გაეროს ასოციაცია
  65. საქართველოს დაუნის სინდრომის ასოციაცია
  66. საქართველოს დემოკრატიული ინიციატივა (GDI)
  67. საქართველოს ევროპული ორბიტა
  68. საქართველოს მედია-კლუბი
  69. საქართველოს პენცენტრი
  70. საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია
  71. საქართველოს რეფორმების ასოციაცია (GRASS)
  72. საქართველოს სასამართლოს გუშაგი (Court Watch)
  73. საქართველოს სასოფლო დარბაზი
  74. საქართველოს სტრატეგიისა და საერთაშორისო ურთიერთობების კვლევის ფონდი
  75. საქართველოს ქალთა დემოკრატიის ქსელი
  76. სახეობათა კონსერვაციის ცენტრი "ნაკრესი"
  77. სოციალურ მეცნიერებათა ცენტრი
  78. სოციალური სამართლიანობის ცენტრი
  79. ტოლერანტობის და მრავალფეროვნების ინსტიტუტი (TDI)
  80. უფლებები საქართველო
  81. ფემეა
  82. ფემინა
  83. ფონდი აურეს
  84. ფონდი გლობალური ინიციატივა ფსიქიატრიაში-თბილისი
  85. ფორსეტი
  86. ფსიქოლოგიური მხარდაჭერა საქართველოში Psychological Assistance Georgia
  87. ქალები საქართველოდან
  88. ქალთა ინიციატივების მხარდამჭერი ჯგუფი
  89. ქალთა ორგანიზაცია-კავშირი “პაროს”
  90. ქართული მედია ჯგუფი
  91. ქვემო ქართლის მედია
  92. ქვიარ ასოციაცია - თემიდა
  93. ღია სივრცე კავკასია
  94. ყვარლის ევროკლუბი
  95. შშმ ბავშვთა მშობელთა კავშირი ,,ლამპარი''
  96. ჩემი იმერეთი
  97. ცვლილებები თანაბარი უფლებებისათვის
  98. ცოდნის კაფე
  99. წამების მსხვერპლთა ფსიქოსოციალური და სამედიცინო რეაბილიტაციის ცენტრი -GCRT
  100. CENN
  101. GABP - საქართველოს სხეულზე ორიენტირებული ფსიქოთერაპიის ასოციაცია
  102. GrlzWave
  103. Gundelik
  104. Promote Georgia

10 მაისს ირაკლი კობახიძემ თქვა, რომ პარტნიორებს შეუძლიათ „აგენტების კანონთან“ დაკავშირებული შენიშვნები პრეზიდენტის ვეტოში ასახონ.

11 მაისს ირაკლი ღარიბაშვილმა აღნიშნა, რომ აუცილებელია დიალოგის გაგრძელება და გაუგებრობის განმუხტვის მომხრეა. „დაველოდოთ, მეგობრებო, ვეტოს დაძლევამდე დროა“, - თქვა ღარიბაშვილმა.

3 აპრილს „უცხოეთის აგენტების“ შესახებ კანონპროექტის ხელახალ ინიციირებას, საზოგადოების პროტესტი მოჰყვა. მიუხედავად ხალხმრავალი აქციებისა, მმართველმა პარტიამ, „ქართულმა ოცნებამ“, 1 მაისს მეორე მოსმენით მიიღო კანონი.

კანონპროექტის მიხედვით, „უცხოური ძალის ინტერესების გამტარებელ ორგანიზაციად“ დარეგისტრირება მოუწევთ იმ მედია და არასამთავრობო ორგანიზაციებს, რომლებიც საქართველოს პარტნიორი ქვეყნებიდან იღებენ დაფინანსებას. გასულ წელს ინიციირებული კანონპროექტით, მათი აგენტებად რეგისტრაცია იყო გათვალისწინებული. ერთი წლის შემდეგ ხელახლა წარდგენილ კანონპროექტში საპარლამენტო უმრავლესობამ მხოლოდ ორგანიზაციების სარეგისტრაციო სიის სახელდება შეცვალა.

კანონპროექტის მესამე მოსმენით მიღების შემთხვევაში, თუკი მას პრეზიდენტი ვეტოს დაადებს, კონსტიტუციით განსაზღვრული არ არის, პარლამენტმა რამდენ ხანში უნდა განიხილოს პრეზიდენტის მიერ დაბრუნებული მოტივირებული შენიშვნები. პრეზიდენტის ვეტოს დაძლევას პარლამენტში ზუსტად იმდენი ხმა სჭირდება, რამდენიც კანონპროექტის მიღებას.

12 მაისს საქართველოს პრეზიდენტმა სალომე ზურაბიშვილმა განაცხადა, რომ „ქართულ ოცნებას“ შეუძლია პრეზიდენტის ვეტო აღარ დაძლიოს ან მისი შეთავაზებული ცვლილებები გაითვალისწინოს და ეს კომპრომისად მიიჩნიოს.

ფორუმი

XS
SM
MD
LG