გასული წლის მარტ-აგვისტოში საავტომობილო საწვავის საცალო ბაზარზე მაღალი ფასების შენარჩუნების გამო კონკურენციის სააგენტომ 5 უმსხვილესი ბენზინგასამართი კომპანია დააჯარიმა. კონკურენციის სააგენტოს გადაწყვეტილების შესახებ მედიისთვის ცნობილი გახდა დღეს, 18 აგვისტოს.
"გალფი", "რომპეტროლი", "ლუკოილი", "სოკარი" და "ვისოლი" ჯამში 4 მილიონ ლარამდე თანხით დაჯარიმდნენ.
სააგენტომ რამდენიმე გარემოება დაადგინა:
- შპს „სან პეტროლიუმ ჯორჯიას“ ("გალფი"), შპს „რომპეტროლ საქართველოს“ ("რომპეტროლი"), შპს „ლუკოილ-ჯორჯიას“ ("ლუკოილი"), სს „ვისოლ პეტროლიუმ ჯორჯიას“ ("ვისოლი") და შპს „სოკარ ჯორჯია პეტროლიუმს“ ("სოკარი") მნიშვნელოვნად დაბალი თვითღირებულების საწვავი ჰქონდათ, თუმცა კომპანიების საცალო საფასო პოლიტიკა იყო იდენტური და პროდუქტის თვითღირებულების ცვლილება არ აისახებოდა ბენზინგასამართ სადგურებზე;
- "რომპეტროლს" საცალო ბაზარზე გაჰქონდა მაღალი თვითღირებულების საწვავი, ხოლო იაფიანს საბითუმო ბაზარზე კონკურენტს აწვდიდა;
- ხუთივე კომპანიის წარმომადგენლებს შორის იყო აქტიური სატელეფონო კომუნიკაცია.
ამ მიზეზით კონკურენციის სააგენტომ ხუთივე კომპანიას დააკისრა ჯარიმები წლიური ბრუნვის (არაუმეტეს 5 პროცენტის) მიხედვით, რაც დასკვნაში მითითებული არ არის. კომპანიები დაჯარიმდნენ:
- შპს „ლუკოილ-ჯორჯია“ - 450 590 ლარით;
- სს „ვისოლ პეტროლიუმ ჯორჯია“ - 693 576 ლარით;
- შპს „სან პეტროლიუმ ჯორჯია“ - 1 073 859 ლარით;
- შპს „სოკარ ჯორჯია პეტროლიუმი“ - 718 986 ლარით;
- შპს „რომპეტროლ საქართველო“ - 987 886 ლარით.
2022 წლის აპრილში, როცა საქართველოში საწვავის ფასის ზრდა უკვე თვალშისაცემი იყო, პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა თქვა, რომ "საქართველო ვერ იქნებოდა გამონაკლისი". მან მაშინ იმპორტიორებს მოუწოდა, შეემცირებინათ ფასები. რამდენიმე თვის შემდეგ კი კონკურენციის სააგენტომ მისი დავალებით ბაზარზე საწვავის ფასების შესწავლა დაიწყო.