გასული წლის მაისიდან მიმდინარე წლის ივნისამდე რუსულმა ავიაკომპანიებმა 1,2 მილიარდი დოლარის ღირებულების დასავლური სათადარიგო ნაწილები იყიდეს მიუხედავად სანქციებისა, რომლებიც რუსეთს დაუწესეს უკრაინის წინააღმდეგ ომის დაწყების შემდეგ. ამის შესახებ იტყობინება Reuters-ი, რომელმაც საბაჟო მონაცემები შეისწავლა.
შეძენილ აღჭურვილობას შორის იყო მოწყობილობები ამერიკული კომპანია Northrop Grumman-ისგან, კაბინის წნევის სარქვლები, შასი, ასევე ყავის მადუღარები, ბორტგამცილებლების სატელეფონო ყურმილები და უნიტაზებზე დასაჯდომები.
საბაჟო მონაცემებით, ნაწილები რუსეთში შემოვიდა შუამავლების მეშვეობით ისეთ ქვეყნებში, როგორებიცაა ტაჯიკეთი, არაბთა გაერთიანებული საამიროები, თურქეთი, ჩინეთი და ყირგიზეთი.
სააგენტომ ასევე დაადგინა, რომ „ურალის ავიახაზებმა“ 2022 წლის თებერვალში უკრაინაში რუსეთის შეჭრის შემდეგ აშშ-ში წარმოებული 20-ზე მეტი მოწყობილობა შეიძინა. ავიაკომპანიის გენერალური დირექტორის მოადგილემ, კირილ სკურატოვმა, უარი თქვა Reuters-თან კომენტარის გაკეთებაზე იმის შესახებ, თუ როგორ ყიდულობდა რუსული ავიაკომპანია სათადარიგო ნაწილებს.
1,2 მილიარდი დოლარის მაჩვენებელი არ ასახავს რუსეთში გაგზავნილი თვითმფრინავების ნაწილების მთლიან ღირებულებას, რადგან Reuters-მა შეისწავლა მხოლოდ რუსული ავიახაზებისთვის ან მათი ტექნიკური განყოფილებებისთვის განკუთვნილი ტვირთები. სხვა კომპანიებისთვის განკუთვნილი თვითმფრინავის ნაწილების გადაზიდვები არ შედის ამ კვლევაში.
Northrop Grumman-მა Reuters-ის მონაცემების გაცნობის შემდეგ განაცხადა, რომ მან ვერ გამოავლინა გაყიდვები ან სარემონტო მომსახურება, რომელიც მიეწოდებოდა რუსულ ბიზნესს. Northrop Grumman-ის თქმით, კომპანიას აქვს „ძლიერი პროცესები და პროცედურები, რომლებიც უზრუნველყოფს ექსპორტთან და სანქციებთან დაკავშირებული ყველა კანონისა და რეგულაციის დაცვას“.
დასავლეთის სანქციების დაწესებამდე რუსული ავიახაზები თვითმფრინავების მომსახურებისთვის მიმართავდნენ მსხვილ კომპანიებს, როგორიცაა Lufthansa Technik-ი. მაგრამ როდესაც ამ კომპანიებმა შეწყვიტეს თავიანთი სერვისების მიწოდება, ავიაკომპანიებმა დაიწყეს ურთიერთობა მცირე მომწოდებლებთან.
უკრაინაში ფართომასშტაბიანი შეჭრის შემდეგ რუსეთის საავიაციო ინდუსტრიის წინააღმდეგ დაწესებული სანქციები მოიცავს რუსეთში ავიატექნიკის მიწოდების აკრძალვას, ასევე რუსული თვითმფრინავების ფრენის აკრძალვას იმ ქვეყნებში, რომლებმაც სანქციები დააწესეს, და მათთვის საჰაერო სივრცის დახურვას. ასევე გაუქმდა სადაზღვევო სერტიფიკატები, ხოლო რუსეთის კომპანიებს მოსთხოვეს, დაებრუნებინათ თვითმფრინავები, რომლებიც იჯარით იყო შეძენილი, რაც მათ არ გააკეთეს. ამის გამო, რუსული თვითმფრინავების უმეტესობას ახლა საზღვარგარეთ მხოლოდ შეზღუდული რაოდენობის ქვეყნებში შეუძლია ფრენა.